آرشیو برای: "خرداد 1397"

اخبار گذشته دانش آینده، درمان دردها و نظم اجتماعی در قرآن

قال‌الامام‌علی(ع): «الا ان فیه علم مایأتی و الحدیث عن الماضی و دواء دائکم و نظم مابینکم» امام علی(ع) فرمود: آگاه باشید که دانش آینده، اخبار گذشته و درمان دردهایتان و نظم (فردی واجتماعی) میان شما در قرآن است. (1) ـــــــــــــــــــــــــــــــ 1-… بیشتر »

قهرمان علم و جهاد (31خردادسال روز شهادت دکتر مصطفی چمران)

شهید دکتر مصطفی چمران در اسفند 1311 متولد شد. ایشان دارای مدرک دکترا در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما، از دانشگاه برکلی کالیفرنیا بود. در سال 1349 به دعوت امام موسی صدر و مبارزه با صهیونیسم به لبنان هجرت کرد و گروه «امل» را تأسیس نمود. وی بعد از انقلاب… بیشتر »

آقا تنها نیست :

?درد دل رهبر عزیزمان امام خامنه ای با من و شما که مدعی انقلابی بودنیم. ?ایشان با حزنی عجیب ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : ❗️… ﻏﺼّﻪ‌ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ، ﻣﻦ اصلا نمی ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻏﺼّﻪ ‌ﻫﺎ ﻭ ﻏﻤﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﻨﻢ . ?? ❗️ﺑﺤﻤﺪﺍلله ﻏﻤﮕﺴﺎﺭ ﺩﺍﺭﯾﻢ، ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺍﻭ ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻏﻤﮕﺴﺎﺭانند !!… بیشتر »

عید سعید فطر

عید قبولی طاعات و عبادات

قال الامام علی (ع): «انما هو عید لمن قبل الله صیامه و شکر قیامه، و کل یوم لایعصی الله فیه فهو عید» امام علی (ع) فرمود: امروز تنها عید کسی است که خداوند روزه‌اش را پذیرفته و شب‌زنده‌داری‌اش را سپاس گزارده است. و هر روز که خدا را در آن نافرمانی نکنند، آن… بیشتر »

حدیث_عشق

  دروغگو و مرده يكسانند؛ زيرا برترى زنده بر مرده، به سبب اعتماد به اوست. پس اگر به سخن او اعتمادى نشود، زنده نيست! “امام على (ع)” ڪانال رسمی ، بزرڪَـ و تعاملی همسر آسمانی بیشتر »

خانمها_بدانند

میشه دنبال ایده های جدید برای ابراز محبت و اثبات عاشقیت باش…! ? مثل نوشتن یه نامه‌ی کوتاه چند خطی پر مهر یا پختن یه کیک خونگی خوشمزه و ساده و… ڪانال رسمی ، بزرڪَـ و تعاملی همسر آسمانی بیشتر »

عقاید اسلامی (3)

    اولین قدم برای فکر کردن در باره مطالب قبل شناخت خواسته­ های خود است، که به عنوان یک انسان چه نیازها، هدف­ها، غم­ها و شادی­هایی دارد. واقعا من از زندگی خود چه می­خواهم، چه آینده ­ای را برای خود ترسیم می­کنم، اگر انسان تحریکات بیرونی یا درونی خود را… بیشتر »

کسب رضایت امام زمان (عج)

انسان های عفیف همواره مورد توجه اولیای الهی، به ویژه وجود مقدس حضرت مهدی (عج) قرار می گیرند. زیرا آنان را خدا دوست دارد و رضایت امام زمان (عج) در کسب رضایت خداوند متعال است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْحَیی الْحَلِیمَ الْعَفِیفَ… بیشتر »

زن، گُل است نه کارپرداز

خانواده و ازدواج از نگاه رهبری ما دیده‌ بودیم که گاهی مرد، زن را موجود درجه‌ دو حساب می‌کرد! امّا موجود درجه‌ دو نداریم. هر دو مثل هم هستند، هر دو از حقوق برابری در زمینه امور زندگی ـ مگر در جاهایی که خدای متعال بین زن و مرد فرقی گذاشته که آن هم روی… بیشتر »

عقاید اسلامی (2)

    شاید خود متوجه نباشیم که چطور تصمیم می­گیریم و انتخاب می­کنیم، در نظر ابتدائی همه چون عاقلیم و چون فطرت خداجویی و تشخیص حق از باطل و درست از غلط داریم که در انتخاب­ها و تصمیمات خود شک نمی­کنیم، می­پنداریم که هر تصمیمی می­گیریم درست است چون خود را… بیشتر »

21رمضان شهادت حضرت عای علیه السلام

سالروز قیام خونین 15 خرداد

بیمه یک ساله از عذاب(چراغ راه)

قال‌النبی(ص): «من احیا لیلهًْالقدر، حول عنه العذاب الی السنهًْ القابله» پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: کسی که شب قدر را زنده بدارد، عذاب تا سال آینده از او روی می‌گرداند. (1) ـــــــــــــــــــــــــــــــ 1- بحارالانوار، ج 95، ص 145 بیشتر »

برگزاری مراسم افطاری

روز سه شنبه مورخ 1397/03/08مراسم نماز جماعت و افطاری در مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد. در این مراسم ابتدا نماز جماعت اقامه گردید و سپس حدود 100نفر از طلاب روزه دار میهمان سفره اهل بیت علیهم السلام بودند. بیشتر »

حدیث_عشق

کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام

امام دوم شیعیان واولین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بنا بر مشهور در پانزدهم رمضان سال سوم هجری در مدینه به دنیا آمد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به دستور خداوند، ایشان را حسن نام نهاد و گوسفندی قربانی کرد و موی سر آن نورسیده را تراشید و به… بیشتر »

هشدار

قبل از خواب، گوشی موبایل خود را حداقل سه متر از خود دور کنید⚠️ ?امواج گوشی های همراه تاثیرات نامطلوبی بر عملکرد مغز و اعصاب میگذارند وهمین اثرات نامطلوب می تواند عامل آغاز بعضی از بیماریها باشد☠ @dianatteb? بیشتر »

برگزاری نمایشگاه به مناسبت فتح خرمشهر

نمایشگاهی از پوستر های (نقش زنان در دفاع مقدس)،روز سوم خرداد،به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر،در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شدومورد استقبال طلاب قرار گرفت. فراخوان متن نویسی ،دلنوشته و شعر نیز بدین مناسبت صورت گرفت… بیشتر »

عبرت گرفتن؛ راز خوشبختی

جرعه های معرفت-شرح حدیث معصومین (ع) در کلام رهبر انقلاب وَ مِن أَلفَاظِ رَسُولِ الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) المُوجِزَه: أَلسَّعِیدُ مَن وُعِظَ بِغَیرِه(1) [رسول خدا(ص)] فرمود: خوشبخت کسی است که به‌وسیله‌ دیگری موعظه بشود. همه‌ زندگی سرشار از عبرت‌ها است.… بیشتر »

عقاید اسلامی(1)

  عقاید از عقد و گره می­آید و منظور تفکرات و جهت ­های فکری است که با تمام اعمال،رفتار،احساسات وتخیلات انسان گره می­خورد، به نحوی که بدون توجه مطابق آن­ها عمل انجام می­شود و یا عکس العمل صورت می­گیرد.     به طور کلی برای انسان دومحور فکری می­توان در نظر… بیشتر »

هردو بدانیم

اگر یک روز همسر شما به والدینش بی‌احترامی کرد، حتما به او بگویید کارش درست نبوده؛ بدانید کسی که احترام والدینش را نگه ندارد، احترام همسرش را هم نخواهد داشت…!? ڪانال رسمی ، بزرڪَـ و تعاملی همسر آسمانی بیشتر »

در پرتو تعلیمات نبی

از اهمال بپرهیز که تو برای امروز زنده ای نه برای فردا اگر فردائی بود فردا نیز مثل امروز باش و اگر فردائی نبود از اهمال و سستی امروز پشیمان نخواهی بود. «نهج الفصاحه،حدیث 1006».     یکی از خصوصیاتی که برای انسان نتیجه خوبی را به همراه ندارد سستی است؛ این… بیشتر »

حاج-ابراهیم-همت شادی روحش صلوات...

در مکه از خدا چیزی خواستم ؛ اینکه نه اسیر شوم و نه جانباز . اسارت و جانبازی ایمان زیادی می خواست که من آن را در خود نمی دیدم . من از خدا خواستم جزء اولیاء خدا قرار بگیرم و درجا شهید شوم… _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ آخر هم این طور شد . یعنی تا زمان… بیشتر »

بررسی مسائل سیاسی روز

نشست بحث سیاسی با موضوع بررسی و تحلیل مسائل سیاسی روز در تاریخ ۱۳۹۷/۳/۱ در مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بر گزار گردید .در این نشست ابتدا جناب آقای امیدوار از تحلیلگران سیاسی بسیج به تبیین برخی مسائل سیاسی روز پرداخته و راه های مختلف… بیشتر »

سوم خردادفتح خون و حماسه

ویژه ماه مبارک رمضان

هواشناسی اعلام کرد؛ ابرهای رحمت خدا در رمضان، بیست و چهار ساعته، ثانیه به ثانیه در حال باریدن? هستند! ?بیاییم چتر☔ گناه را از روی سر خود برداریم ?تا جانمان خیس باران لطف و رحمت الهی گردد… بیشتر »