آرشیو برای: "آذر 1397"

مسابقه خلاصه نویسی

در هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه‌ای تحت عنوان خلاصه نویسی کتاب انسان 250 ساله اثر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی برگزار گردید که در هفته پژوهش از برگزیدگان این مسابقه با اهدای جوایزی تقدیر و قدردانی شد. بیشتر »

تجلیل از پژوهشگران برتر

در راستای حمایت و تشویق از پژوهش و پژوهشگر، در مراسمی از پژوهشگران برتر مدرسه‌ای تقدیر و تشکر به عمل آمد. در طی این مراسم که در تاریخ 97/09/24برگزار گردید از دو طلبه فعال و پژوهشگر مدرسه با اهدای جوایزی قدردانی شد. بیشتر »

کرسی آزاد اندیشی

ضمن گرامیداشت و تبریک هفته پژوهش؛ در این راستا، کرسی آزاداندیشی با موضوع مردم سالاری دینی برگزار گردید. این برنامه با حضور استاد و طلبه برگزار گردید، خانم شربتدار به عنوان استاد داور، و خانمها افراسیابی و جوانبخت به عنوان طرفین موافق و مخالف حضور… بیشتر »

جشن میلاد امام حسن عسگری علیه السلام

جشن میلاد با شکوه امام حسن عسگری علیه السلام، روز شنبه مورخ ۹۷/۹/۲۴،در مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد؛ این مراسم با مولودی خوانی توسط خانم رجبی و پذیرایی از طلاب همراه بود. بیشتر »

آشنایی با طب سنتی

جلسه آشنایی با طب سنتی با موضوع مزاج شناسی ،روز سه شنبه ،مورخ ۹۷/۹/۲۰،در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد. در این جلسه خانم اسکندری اثرات مفید و مضر برخی مواد غذایی را تشریح نموده و به سوالات طلاب حاضر در این زمینه پاسخ… بیشتر »

هشتم ربیع الثانی ولادت امام حسن عسکری علیه السلام

خورشید یازدهم، ولادت امام حسن عسکری علیه السلام

حضرت امام حسن عسگری(ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری در مدینه متولد شدند. ایشان در سال 235 ه . ق که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش امام هادی علیه السلام به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر خویش در این شهر ساکن… بیشتر »

تشكر از بنده خدا

امام سجاد علیه السلام می فرمایند : ?شکر گزارترين شما از خدا، كسى است كه از مردم بيشتر تشکر كند. ?اصول كافى، ج۳ ،ص ۱۵۶ كانال بچه شيعه باس … بیشتر »

مراسم هفته پژوهش سال1397

درجهت گرامیداشت هفته پژوهش، در مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه برنامه‌هایی به قرار زیر برگزار می‌گردد: 1.      برگزاری کرسی آزاداندیشی؛ شنبه 97/09/24 با موضوع مردم سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه با حضور استاد بزرگوار خانم شربتدار و طلاب گرامی… بیشتر »

نگاهی به زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی

زندگینامه عبدالعظيم عليه السّلام فرزند عبدالله بن علي، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبي عليه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت مي رسد . پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قيس . ولادت با سعادت حضرت عبدالعظيم عليه السّلام در سال 173… بیشتر »

جلسه تربیت مبلغ

برگزاری دومین جلسه تربیت مبلغ با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف: در این جلسه که با حضور خانم گلچین و جمعی از طلاب شکل گرفت ،استاد در ادامه بحث گذشته به بیان مراتب امر و نهی پرداخته و چگونگی برخورد… بیشتر »

تحلیل مسائل سیاسی روز

نشست سیاسی با موضوع تحلیل مسائل سیاسی روز ،سه شنبه ،۹۷/۹/۱۳ با حضور خانم قدیریان در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار گردید. ایشان ضمن تشریح مسائل داخلی و منطقه ای ،به سوالات طلاب پاسخ دادند. این جلسه با پذیرایی از طلاب پایان… بیشتر »

فضیلت و اعمال ماه ربیع الثانی

ماه پر برکت ربیع الاول را پشت سر گذاشتیم ، و اکنون وارد یک ماه دیگر از ماه های خوب خدا می شویم ،این گذشت ایام و رفتن و آمدن روزه ها و ماه ها گذر عمر ما را نشان می دهد و چه خوب است که  در این گذران عمر از هر فرصتی بهره ها ببریم . هر زمانی را با یاد… بیشتر »

شانزدهم آذر روز دانشجو

بعد از کودتای 28 مرداد، رژیم پهلوی با کمک آمریکا به قدرت برگشت و درصدد برآمد تا پایه های حکومت خود را محکم کند. بدین منظور نیکسون امریکایی به ایران آمد. اما با مخالفت و تظاهرات دانشجویان مواجه شد. رژیم تعدادی از دانشجویان را شهید کرد. روز ۱۶ آذر به… بیشتر »

اخلاق در خانواده

جلسه اخلاق عمومی با موضوع اخلاق در خانواده،روز سه شنبه،۹۷/۹/۶،در مدرسه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار گردید. در این جلسه خانم استاد میرشفیعی نکاتی را پیرامون مقدمات رعایت اخلاق در خانواده بیان نمودند. ایشان خاطر نشان کردند که تقویت سه… بیشتر »

آشنایی با مجتهده بانو امین

  جلسة پیش‌نشست با موضوع «آشنایی با مجتهده بانو امین» در تاریخ 97/08/28 با حضور سرکارخانم طاهری از اساتید و فعالان کانون فرهنگی بانو مجتهده امین تهران برگزار گردید. موضوع این نشست حول زندگی و شخصیت بانو امین بوده و در پایان با پرسش و پاسخ طلاب همراه… بیشتر »

دعای پدر تیزتر از شمشیر

عن امیرالمومنین(ع) عن رسول‌الله (ص) انه قال: ایاکم و دعوهًْ الوالد فانها ترفع فوق السحاب حتی ینظرالله تعالی علیها فیقول الله تعالی ارفعوها الی حتی استجیب له فایاکم و دعوهًْ الوالد فانها احد من السیف.(1) «امیرالمومنین (ع) از قول پیامبر(ص) نقل می‌کند که… بیشتر »

جشن ميلادپيامبروامام جعفرصادق عليه السلام

جشن باشکوه میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، روز شنبه ،۹۷/۹/۳،در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار گردید. در این مراسم که با قرائت قرآن کریم آغاز گردید ،حاجیه خانم یوسف زاده… بیشتر »

آموزش بهداشت بانوان

کلاس آموزش بهداشت بانوان توسط مرکز خدمات حوزه های علمیه خواهران ،روز سه شنبه ،۹۷/۸/۲۹،در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد. در این جلسه خانم دکتر قربانی ،مباحثی پیرامون رعایت بهداشت فردی ، راه کار های پیشگیری از بیماری های… بیشتر »

نشست تحليل سياسي

دومین نشست تحلیل سیاسی پایگاه صدیقه مطهره سلام الله علیها با حضور فرماندهان و هادیان سیاسی ۶ حوزه تابعه روز سه شنبه ،۹۷/۸/۲۹،در مدرسه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف (پایگاه الزهراء)بر گزار گردید. در این جلسه که با تلاوت قرآن کریم آغاز شد ، ابتدا… بیشتر »

جشن امامت حضرت ولی عصر (عج)

جشن امامت و ولایت مولایمان حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه روز شنبه ،۹۷/۸/۲۶،در مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد. در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز گردید ،خانم رجبی به مولودی خوانی پرداختند . مراسم با پذیرایی از طلاب… بیشتر »

آموزش کمکهای اولیه

اولین جلسه آموزش کمک های اولیه،روز شنبه ،۹۷/۸/۲۶، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد. در این جلسه خانم امیدیان ضمن ایراد سخنانی پیرامون تعریف و کاربرد این مهارت، اقدامات اولیه درمواجهه با یک مصدوم را تبیین و به صورت عملی… بیشتر »