عقاید اسلامی (3)

    اولین قدم برای فکر کردن در باره مطالب قبل شناخت خواسته­ های خود است، که به عنوان یک انسان چه نیازها، هدف­ها، غم­ها و شادی­هایی دارد.

واقعا من از زندگی خود چه می­خواهم، چه آینده ­ای را برای خود ترسیم می­کنم، اگر انسان تحریکات بیرونی یا درونی خود را نشناسد هیچ تسلطی نسبت به عکس العمل­های خود نخواهد داشت، دیگر نمی­تواند خود را کنترل کند، نمی­تواند رفتارهای خود را تنظیم نماید،برای انتخاب نوع زندگی، شناخت خود و محیطی که در آن هستیم یک اصل است.

    یک اصل لازم و ضروری است که جایگاه خود را در عالم مشخص کنیم. این خیلی مهم است که بدانیم ارتباط ما با اطرافیانمان چگونه است،چه نوع تفکری وجود دارد که مرا از تأثیر دیگران می­رهاند؟

    هدف داشتن کلیدی­ ترین بخش زندگی انسان است که قدرت تشخیص درست و غلط مطابق هدف خود را به انسان می­دهد. برای هدف داشتن مهم است که علاقه­ های خود را بشناسیم، درست و غلط علاقه­ های خود را به دست بیاوریم، نیازهای خود را بشناسیم و واقعی و غیر واقعی بودن آن را محک بزنیم. به طور کلی راکد نبودن و زنده بودن وابسته است به هدف داشتن.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.