آرشیو برای: "فروردین 1397"

ماه شعبان

چهارم شعبان ولادت حضرت قمربنی هاشم

???? امشب شب میلاد علمدار حسین است میلاد علمدار وفادار حسین است گر بود عـــلی محرم اسرار محمد عباس علی محرم اسرار حسین است ✨میلاد حضرت ابوالفضل علیه السلام مبارک باد بیشتر »

فضیلت و اعمال ماه شعبان

  فضیلت و اعمال مشترکه ماه شعبان فضیلت ماه شعبان شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌كرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر كه یك روز از ماه مرا روزه… بیشتر »

برگزاری جشن عید مبعث

روز یکشنبه،97/01/26 جشن باشکوه عید مبعث در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد. دراین مراسم سرکار خانم یوسف زاده ضمن ایراد سخنانی به بیان نعمت های الهی پرداخته ورسالت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم محبت و نعمت الهی بر بندگان دانستند.ایشان شخصیت… بیشتر »

کلام امیر علیه السلام خطبه 11

تزول الجبال و لا تزل! عضَ علی ناجذک. اعر الله جمجمتک. تد فی الارض قدمک. ارم ببصرک اقصی القوم، و غضَ بصرک، ان النصر من عند الله. آموزش نظامی از منظر مولی علی علیه السلام: اگر کوه¬ها از جا کنده شوند تو ثابت و استوار باش. دندان¬ها را بر هم بفشار. کاسه¬ی… بیشتر »

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام

روز چهارشنبه ۹۷/۰۱/۲۳ مراسم سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد. در این مراسم ابتدا سرکار خانم یوسف زاده به بیان عظمت ماه مبارک رجب و اعمال آن پرداخته و سپس نکاتی را پیرامون شخصیت و زندگی امام موسی… بیشتر »

بعثت انبیاء از نگاه وحی و عقل

  مسائل و مباحث كلامى و اعتقادى از جهت روش شناسى، يكسان نيستند. پاره‌اى از آنها فقط با استدلال عقلى و برخى ديگر فقط با دلايل نقلى و دسته سوم، با براهين عقلى و دلايل نقلى اثبات‌پذيرند. مسئله ضرورت بعثت انبياء تنها با برهان عقلى اثبات می‌شود. اگر با آيات… بیشتر »

خرد و خردورزی از نظر امام موسی کاظم(ع)

عقل، نعمت الهی عقل در لغت به معناى حبس و امساك آمده است. عاقل را از آن رو عاقل گفته‌اند كه خود نگهدار بوده، خويشتن را از رفتن به دنبال هواهاى نفسانى باز مى‌دارد. عقل مايه امتياز انسان از حيوان و به معناى فهم و ضدّ حماقت نيز آمده است.(ابن منظور، لسان… بیشتر »

غریب بغداد (ویژه نامه شهادت امام موسی کاظم علیه السلام)

  شناسنامه امام موسی بن جعفر علیهما السلام امام موسی بن جعفر علیه السلام در سپیده دم روز یکشنبه یا سه شنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 هجری قمری در «ابواء» - محلی میان مکه و مدینه - از کنیزی از سرزمین بربر (مغرب) یا اندلس (اسپانیا) به نام «حمیده» معروف به… بیشتر »

ماه ذخیره‌گیری معنوی

توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره استفاده از فرصت ماه رجب آنچه در پی می‌آید مجموعه‌ای از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت بهره‌گیری حداکثری از معنویات ماه رجب است که درمناسبت‌های مختلف بیان شده است. خبرگزاری ایکنا آن را به نقل از پایگاه… بیشتر »

مال من، یا مال خدا

یکی از شبهات این است: اگر خدا می خواست خودش می داد؟ پس من چرا به کسی بدهم که خدا نخواسته است به او بدهد؟   خداوند این شبهه را این گونه نقل می کند: وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللهُ قَال الَّذِینَ کَفَرُوا لِلَّذِینَ آمَنُوا… بیشتر »

سودمندترین ورع و خویشتن داری

جرعه های معرفت-شرح حدیث معصومین (ع) در کلام رهبر انقلاب فی الکافی، عن الصادق (علیه‌السلام) قال لحِمران بن أِعین… وِ اعلَم أنّ العملَ الدائمَ القلیل علی الیقین أفضلُ عندالله تعالی من العمل الکثیر علی غیر یقین، و اعلَم أنهّ لاوَرعَ أنفعَ منِ تجنبِّ… بیشتر »

شرایط ایران قبل از اسلام

پرسش: شرایط و اوضاع ایران از نظر علمی و فرهنگی قبل از ورود اسلام چگونه بوده است؟ پاسخ: باستان‌گرایان اوضاع و احوال ایران ازنظر علمی فرهنگی را قبل از ورود اسلام بسیار طلایی و درخشان توصیف کرده‌ و ادعا می‌کنند که بعد از حمله اعراب مسلمان تمامی آنها ازجمله… بیشتر »

فرهنگ مواجهه با بدپوششی در سیره اهل بیت(ع)

 علیرغم ادعای برخی مبنی بر اینکه در سیره اهل‌بیت(ع) مواجهه با بدحجابی یافت نمی‌شود، این نوشتار به صورت تخصصی اولا به اثبات اصل مواجهه و عکس‌العمل حضرات معصومین(ع) در مقابل این منکر و ثانیا به تبیین انواع مواجهه ائمه هدی(ع) با آن پرداخته است.  مفاهیمی… بیشتر »