کارگاه مهدویت با حضور خانم امین زاده ،هرهفته روز های چهارشنبه ،ساعت ۹/۳۰الی ۱۱،با ارائه مدرک معتبر ،
در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار می گردد.
]]>جشن بزرگ ولادت حضرت علی علیه السلام و امام جواد علیه السلام روز سه شنبه،۹۷/۱۲/۲۱ در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد.
این مراسم شامل بخش های ذیل بود:
-قرائت قرآن کریم توسط خانم عبادی
-شعر خوانی و اجرا توسط خانم افراسیابی
- سخنرانی استاد میر شفیعی:ایشان ضمن تبریک ایام و تفسیر آیه مبارکه (کل یوم هو فی شان)،به شرح عظمت ماه رجب و اعمال آن پرداخته و سپس از شان و شخصیت والای حضرت علی علیه السلام و امام جواد علیه السلام سخن گفتند.
- مولودی خوانی توسط خانم سادات فرهی
-تقدیر از شرکت کنندگان در مسابقات
-پذیرایی از طلاب حاضر
معاونت فرهنگی
راسم سوگواری ایام شهادت امام هادی علیه السلام روز یکشنبه ،۹۷/۱۲/۱۹،در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد.
این مراسم با مداحی خانم فانی تمدن و پذیرایی از طلاب همراه بود.
مراسم جشن و مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام باقر علیه السلام روز شنبه،۹۷/۱۲/۱۸،در مدرسه حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف برگزار گردید.
این مراسم با مولودی خوانی خانم رجبی و پذیرایی از طلاب همراه بود.
کارگاه آموزشی ایمنی و آتش نشانی روز شنبه،۹۷/۱۲/۱۸،با حضور مآمور ایستگاه آتش نشانی در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار گردید.
ایشان ابتدا انواع مواد سوختی را معرفی نموده و مثلث احتراق را تبیین کردند.
ایشان خاطر نشان کردند که در مقابله با آتش ابتدا باید توجه داشت که از چه ماده سوختی ایجاد شده و ثانیا با چه چیزی اطفاء می گردد.
در ادامه بیان کردند که :انواع خاموش کننده ها شامل آب ،کف و اسید کربنیک(co2) می باشد.
سپس ایشان به بیان موارد ایمنی منازل از قبیل ایمنی لوله بخاری و دیگر وسایل گاز سوز و همچنین چگونگی مواجهه با انتشار گاز در منزل پرداختند
و به سوالات طلاب در این زمینه پاسخ فرمودند.
]]>براساس آموزههای قرآن، شب برای استراحت و خواب و نیز تهجد شبانه و نماز شب و ذکر و قرآن و روز برای کار و تلاش است. از این رو میفرماید: او کسی است که شب را برای شما لباس قرار داد و خواب را مایه استراحت و روز را وسیله حرکت و حیات! (فرقان، آیه 47)
و نیز میفرماید: خواب شما را مایه آرامشتان قرار دادیم و شب را پوششی (برای شما) و روز را وسیلهای برای زندگی و معاش! (نباء، آیات 9 تا 11)
در جای دیگر میفرماید: شب را، جز کمی، بپاخیز ،نیمی از شب را، یا کمی از آن کم کن، یا بر نصف آن بیفزا و قرآن را با دقّت و تأمّل بخوان؛ چرا که ما بزودی سخنی سنگین به تو القا خواهیم کرد، مسلّماً نماز و عبادت شبانه پابرجاتر و با استقامتتر است و تو در روز تلاش مستمر و طولانی خواهی داشت و نام پروردگارت را یاد کن و تنها به او دل ببند.(مزمل، آیات 2 تا 9؛ و نیز نگاه کنید: آیه 20)
آیات متعددی در قرآن براین تاکید دارند که مردم درروز دنبال روزی و فضل الهی بروند و شب را دنبال این معاش نروند، بلکه به استراحت و عبادت بپردازند.
بنابراین، تغییر این رویه چیزی به معنای تغییر سبک زندگی نیست که به طور طبیعی به سبب تغییر فلسفه زندگی است؛ زیرا کسی که فلسفه زندگی را از دریچهای غیر از نقل معتبر و عقل سلیم میبیند و بر خلاف طبیعت انسان حرکت میکند، سبک زندگیاش نیز دچار دگرگونی میشود که جز ضرر و زیان به خود و اجتماع نیست. از این رو در برخی از روایات از حرمت کار شبانه به سبب ظلم به بدن سخن به میان آمده که موجب حرمت آن کار و به طور طبیعی حرمت کسب خواهد بود. دست کم باید گفت که چنین کاری اگر کسب محرم فقهی نباشد، موجب کراهت و در زندگی موجب بیبرکتی میشود؛
البته امام صادق(ع) میفرماید: مَنْ بَاتَ سَاهِراً فِی کَسْبٍ وَ لَمْ یُعْطِ الْعَیْنَ حَظَّهَا مِنَ النَّوْمِ فَکَسْبُهُ ذَلِکَ حَرَام؛ هر کسی شب را در کسب باشد و بهره چشم از خواب را ندهد، کسبش حرام است.(کافی، ج 5، ص 127)
شخصی که به کار شبانه میپردازد، حداقل باید حق چشم را ادا کند و به استراحت بپردازد و با بیخوابی موجبات رنجش بدن و بویژه چشم را فراهم نیاورد که فرسودگی تن و روان را به دنبال دارد.
ممکن است کسانی به اجبار و ازسر ناچاری و ضرورت به کار شبانه مشغول باشند که این امر جزو موارد استثناست و سخن در این نوشتار متوجه عموم کسانی است که علاوهبر روز،تا پاسی ازشب نه از سرناچاری بلکه بنا به انگیزههایی نظیر عادت، زیاده خواهی ، کسب مال بیشتر و غیره به کار میپردازند.
kayhan.ir
]]>