برگزاری جلسه شانزدهم مقدمات رد شبهه

پیوند: http://valiasr.whc.ir/

جلسه شانزدهم مقدمات رد شبهه با حضور استاد سلیمانی مقدم روز یکشنبه 95/09/07در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد

در این جلسه درباره خیال سالم و خیال مریض صحبت شد و راه کنترل خیال بیان گردید .

1. خیال سالم:

خیالی است که مطابق فطرت انسانی کار می کند یعنی قبل از اینکه انسان بخواهد کاری انجام دهد یا تصمیمی بگیرد خیال بتواند چند عمل را از ابتدا تا انته ترسیم کند تا انسان بتواند قبل از عمل نتیجه هر کاررا ببیند و بعد از بین آن کارها عملی را که مطابق عقل شرع و عرفی که عقل و شرع آن را تایید می کند انتخاب کرده عمل نماید.

2. خیال مریض:

خیالی است که نسبت به رفتار دیگران حکم صادر می کند وفقط به فکر این است که چه کار کنم تا دیگران خوششان بیاید و این حرفی را که دیگران زدند یا عملی را که کردند برای اذیت من بوده یا برای تحقیر کردن من بوده است این خیال دیگر فرصتی پیدا نمی کند تا کار اصلی خودش را انجام دهد .

راه حل :

1. هر وقت خیال مطابق خیال مریض کار کرد فکر خود را مشغول کار خوب ، خوشایند و فکر چیزهای زیبا و قشنگ بکند و این قدر این کار را انجام دهد تا ذهن عادت کند و به ان فکر مسموم برنگردد.

2. توجه به امام عصر (عج) و زیاد خواندن دعای فرج

3. خواندن سوره یاسین و توجه به آیه ” سلام قولا من رب الرحیم ” برای اثبات خوبی که می خواهیم یاد بگیریم و توجه به آیه ” … فاذا هم خامدون ” برای آن خصلت بد و فکر ناهماهنگ که می خواهیم از ذهن بیرون رود .

امیدوارم همیشه ذهنی آرام و شاد داشته باشید

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.