بهترین سوغاتی

بهترین سوغاتی
بهترين سوغاتي كه يك مسلمان از مسافرتش مي‌برد مشاهده آيات الهي و توحيد است. آثار توحيدي خداي سبحان و ولايت اهل بيت (ع) در همه عالم ظهور دارد.
نمونه یک سوغاتی معنوی این است که وقتی عبدالله‌بن‌جعفر از حبشه برگشت خدمت پيغمبر (ص) رسید. پيغمبر فرمود اين مدتي كه حبشه بودي چه آوردي و چه ديدي؟ يعني سوغات فرهنگي و ديني كه از حبشه فراگرفتي چه بود؟ مرحوم كليني نقل مي‌كند كه عبدالله‌بن‌جعفر در برابر اين سؤال پيغمبر (ص) به آن حضرت عرض كرد روزي من در حبشه مشغول رفتن بودم ديدم يك زني زنبيلي بالاي سر او بود و كالايي را حمل مي‌كرد و يك رهگذر بدون رعايت ادب به اين زن تَنه زد و زنبيل زن به روی زمین افتاد من اين صحنه را كه ديدم منتظر بودم كه اين زن در برابر اين برخورد چه مي‌گوید، ديدم اين زن به آن شخص گفت: واي به حال تو آن روزي كه خداي سبحان براي داوري در قيامت حضور پيدا كند! اين سوغات مبدأ و معاد و عقيده به قيامت و مبدأ از عبدالله‌ بن‌ جعفر كه در حبشه بود به عرض پيغمبر (ص) رسيد.

دیدار جمعی از محصلین خارجی جامعه المصطفی العالمیه مشهد/فروردین 95)با آیت الله جوادی آملی

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.