بهترین و شایع ترین ارتباط

توانایی برقراری ارتباط مناسب موجب می شود اطلاعات و پیام ها و علوم مختلف میان افراد در قرون متفاوت انتقال یابد و چه بسا وحی الهی و علوم پیامبران از همین طریق به انسانها منتقل شده است .

در این رابطه نویسنده کتاب (شرح مصباح الشریعه ) می نویسد:

شرافت مرتبه کلام از اینجا ظاهر می شود که به وسیله کلام مخزونات علم الهی به انبیای او می رسد و از ایشان به امتهای ایشان انتقال می یابد و از همین روی ثابت می شود کلام، برترین وسیله ها و لطیف ترین عبادتهاست ولی از سوی دیگر، به خاطر ملامت بر نفس سخت ترین معاصی است .

ملامت دنیوی ، مثل آن است که کسی در حضور جمعی حرف بزند که شنوندگان او را مسخره کنند و سبک شود و این خفت و ناراحتی از زمان گفتن تا پایان عمر، مستمر است که هرگاه به خاطر می آورد متاثر می شود و خود را ملامت می کند و ناراحتی کلام و اثر آن از ناراحتی کارهای دیگر زودتر به متکلم می رسد.

چرا که ناراحتی معاصی دیگر به حسب ظاهر منحصر به آخرت است ولی رنج و ناراحتی کلام هم در دنیاست و هم در آخرت(شهید ثانی، 1377،ص 297-299)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.