تاثیر آرامش مادر بر تربیت کودک

 

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده
 

   چکیده تحقیق حاضر به بررسی تأثیر آرامش مادر در تربیت کودک پرداخته است.

آرامش به معنای سکن و حالت نفسانی همراه با آسودگی خاطر است. نقش مادر در فراهم کردن آرامش و ایجاد فضای سالم برای رشد و تربیت کودک، بسیار موثر است.

   اگر مادران آرامش را برای خود و خانواده فراهم کرده باشند، فرزندان آنها از رشد شخصیتی سالم برخوردار خواهند بود و دچار ناسازگاری های اخلاقی و روانی نمی شوند.

   واژه های امنیت، سلام، آسایش، و تسکین، سکون… در  افاده مفهوم آرامش روحی و اطمینان خاطر مشترکند و واژه های پریشانی، اضطراب، استرس، فشار روانی و قلق در مقابل آرامش به کار می رود.

   نقش زن در ایجاد آرامش خانواده از مهمترین عوامل رشد و سلامت خانواده شناخته شده است. خاستگاه آرامش خداوند و جایگاه آن قلب انسان است. عواملی که در آرامش مادر موثر است عبارت انداز: ایمان به خدا، یاد خدا، بردباری و شکیبایی، توکل برخدا، و فرزندداری.

   مادر با کسب آرامش می تواند در حیطه های مختلف تربیتی کودک اثرگذار باشد از جمله: حیطه های روانی و روحی مانند: احساس تکیه گاه و امنیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و حیطه  های اخلاقی و رفتاری مانند: عدل مساوات، وفای به عهد، راستی و حسادت.

واژگان کلیدی: آرامش- مادر- تربیت- تأثیر- کودک
 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.