(خاطراتی از رهبر معظم انقلاب)

دقت‌نظر در سند نوحه‌ها
بعد از پذیرش قطعنامه، من در مصلای اهواز مشغول خواندن نوحه حضرت قاسم بودم. در همین هنگام، رهبر معظم انقلاب با لباس سپاه وارد شدند. جمعیت حاضر در مصلی با دیدن ایشان که در آن زمان رئيس‌جمهور بودند، با شور و عشق، به طرف معظم‌له رفتند. بنده هم برنامه را به احترام آقا، قطع کردم. آیت‌الله خامنه‌ای بلافاصله روی پله‌های منبر ایستادند و مشغول سینه‌زنی شدند و فرمودند: مراسم را ادامه دهید!

به برکت حضور آقا، آن روز مجلس، حسابی گرم شد. فردای آن روز، مداحان در پادگان گلف، جلسه‌ای را در خدمت آقا بودند. معظم‌له در آن نشست، از نوحه دیروز من- که آقای معلمی آن را سروده بود- تجلیل کردند. سپس یکی از برادران به سبک محلی دزفولی، نوحه‌ای را خواند. آیت‌الله خامنه‌ای رو به وی کردند و فرمودند: من دوست دارم به هر کجا که می‌روم، نوحه‌ها را به سبک محلی بخوانند! بعد از وی، یکی از مداحان شروع به خواندن مصیبت وداع حضرت زینب با امام حسین(ع) کرد، ایشان نکاتی را از مصیبت اشاره کرد که بی‌سند بود؛‌ چون مصیبت تمام شد، آقا بسیار خودمانی و خیلی گرم رو به وی کرد و فرمود:‌

این قسمت «مهلا مهلا» را که شما خواندید، بنده در هیچ جا ندیده‌ام!

دقت رهبر انقلاب در این مسائل و توجه ایشان به شعرها، سبک‌ها و سندها، برای من بسیار جالب و درس‌آموز بود.
* سردار صادق آهنگران- کتاب پرتوی از خورشید ص 187- چ 8

معارفی از کیهان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.