شیعیان واقعی(حکایت خوبان)

پیوند: http://valiasr.whc.ir/

امام‌صادق(ع) به مفضل می‌فرماید: شیعیان ما را با دو صفت بیازمای. اگر این دو صفت در آنها نبود، از آنها به شدت دوری کن. مفضل از حضرت می‌پرسد: آن دو صفت چیست؟ حضرت فرمود: به پا داشتن نماز در وقت فضیلت آن و دیگری مواسات و همدردی با برادران دینی نمودن، اگرچه به چیز کمی باشد.(1)

همچنین آن حضرت در حدیثی دیگر می‌فرماید: شیعه ما کسی است که آنچه را نیک می‌شمارد پیش می برد،‌ و از آنچه را که زشت می‌داند، خودداری می‌کند. خوبی‌ها را شکار می‌سازد و از سرشوق و اشتیاق به رحمت خدای بزرگ به کارهای سترگ می‌شتابد. پس او از ماست و رو به سوی ما دارد و هر جا که ما باشیم با ماست.(2)

و بالاخره امام‌صادق(ع) درمورد شیعیان واقعی می‌فرماید: شیعیان ما اهل پارسایی و سخت‌کوشی‌اند اهل وفاداری و امانتداری‌اند، اهل زهد و عبادتند، آنانند که در شبانه روز پنجاه و یک رکعت نماز می‌گذارند، شب‌ها را به عبادت سپری می‌کنند، و روزها را به روزه‌داری، و زکات اموال خود را می‌پردازند و به حج می‌روند و از هر حرامی دوری می‌کنند. (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- مصادفه الاخوان، شیخ صدوق، ص 37
2- میزان الحکمه، ج 2، ص 1538
3- بحارالانوار، ج 68، ص 168

معارفی از کیهان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.