غدير در قرآن

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

ang="FA">خداوند سبحان خواست كه حديث غدير، تازه و با طراوت باشد، و گذشت شب و روز آن را كهنه نكرده، و گذر سال ها و قرن ها تازه و نو بودن آن را نزدايد؛ بدين جهت پيرامون آن آياتي روشن نازل كرد تا مردم شب و روز آن را بخوانند؛ و گويا خداوند سبحان در هر بار خواندن آيه اي از آيات غدير توجه خواننده را به اين حادثه بزرگ جلب مي كند، و واجب الهي در باب خلافت كبري را در قلب وي جاي داده و در گوش او مي نوازد.

آيه تبليغ

از آيات غديرر، سخن خداوند در سوره مائده است:

«يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته والله يعصمك من الناس» (اي پيامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، كاملا (به مردم) برسان! و گر نكني، رسالت اور ا انجام نداده اي! خداوند تو را از (خطرات احتمالي) مردم، نگه مي دارد.)

اين آيه در روز هجدهم ذي الحجه سال حجه الوداع (10 هـ)، زماني كه پيامبر اعظم (ص) به مكان غدير خم رسيد، پنج ساعت از روز گذشته، توسط جبرئيل بر حضرت نازل شد و گفت: «يا محمد! ان الله يقرئك السلام و يقول لك: (يا ايها الرسول بلّغ ما أُنزل اليك من ربّك) في عليّ (وَ إن لم تفعل فما بلّغتَ رسالته والله يعصمك من الناس)» (اي محمد خداوند به تو سلام مي رساند و مي گويد: اي پيامبر! آنچه را كه «درباره علي» به تو از جانب پروردگار نازل شده، به مردم برسان، و اگر انجام ندهي رسالت خويش را به انجام نرسانده اي…).

ابتداي كاروان كه صد هزار نفر يا بيشتر بودند نزديك مكاني به نام «جحفه» بودند، كه خداوند به پيامبر فرمان داد آنان كه پيش افتاده اند، برگردند و آنها كه نرسيده اند، در آن مكان بمانند، و علي را پيشوا و رهبر قرار دهد و دستور الهي در اين زمينه را به آنان ابلاغ كند، و جبرئيل به او خبر دادكه خداوند وي را از گزند مردم حفظ خواهد كرد.

ideWhenUsed="false" QFormat="true"…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">
  • نظر از: صدرارحامی
    1392/08/01 @ 07:59:26 ب.ظ

    صدرارحامی [عضو] 

    با سلام واحترام

    در غدیر خم، ولایت شد قبول / برد بالا دست مولا را رسول
    رفت بالا دست خورشید غدیر / شد امام و مقتدای ما، امیر
    سرآغاز امامت و ولایت برشما مبارک باد . . .

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.