فرازهایی از مناجات شعبانیه

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Styles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true”
DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″
LatentStyleCount="267″>
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″/>


ست.

 ماه صفر یادآور اربعین حسینی و بوی شله زردهای نذری است که در آخر ماه صفر برای شهادت امام حسن مجتبی و پیامبر بین مردم پخش می شود. ماه رمضان نیز با دعای سحر و ربّنای هنگام افطار و شب های قدر در ذهن هر کدام از ما معنا می شود.

 هر کدام از این لحظات و ایام فرصتی است برای کسب توشه؛ چرا که با هر قدم به مرگ نزدیک تر می شویم و هیچ کس ضمانتی نداده است که شعبان و رمضان بعدی نیز در این دنیا باشیم. فرصت ها زود می گذرند و بهترین راهکار، استفاده بموقع و مناسب از فرصت هاست.

 هر چند که شعبان با نام نامی حضرت مهدی(عج) و زیارت امام حسین(ع) پیوند خورده است و در این ایام گرامی به خاطر ولادت پر سرور اهل بیت غرق شادی و شعف هستیم، اما نباید از خاطر برد که تمام این لحظات ناب فرصت است و باید از آن حداکثر استفاده را بکنیم.

 صلوات شعبانیه، صلواتی است که از امام سجاد(ع) روایت شده؛ حضرت زین العابدین(ع) در متن این صلوات ماه شعبان را ماه پیامبر توصیف می‌کند و از خداوند درخواست می نماید که توفیق دهد تا روش پیامبر (ص) را در این ماه پیروى کنیم و به شفاعتى که نزد او است برسیم.

 دقتی دوباره در مضامین صلوات شعبانیه می تواند رنگ و بوی شعبان امسال را از سال پیش متفاوت کند.

 بسم الله الرحمن الرحیم

 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ
خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد

 

شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوْضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ
درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل رفت و آمد فرشتگان

صفحات: 1·

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.