چند اصل در تبلیغ

    در هر تبلیغی چند اصل مورد نظر قرار می­گیرد، توجه به این اصول باعث می­شود که حق مخاطب و مبلغ و مطلب کاملآ در نظر گرفته شود.

    اولین و مهم­ترین اصل تشخیص نوع مخاطب است، وبرای این تشخیص باید دقت شود که مخاطبین از چه گروه سنی هستند،

کودک،نوجوان، جوان، میانسال و پیر. اگر مخاطبین کودک باشند باید تبلیغ مطابق با خصوصیات ذاتی آن­ها باشد؛ کودک بر طبق آیه قرآن در سوره حدید« اعلموا انما الحیوة الدنیا لعب و لهو و زینة و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد…»«و بدانید زندگی دنیا به حقیقت بازیچه­ایست طفلانه و لهو و عیاشی و زیب و آرایش و تفاخر و خودستانی با یکدیگر و حرص افزودن مال و فرزندان این به حقیقت کار دنیاست….»(حدید/20).

    ذاتی کودک لعب و بازی است. یعنی عملی حسی، عینی و فرح بخش که هم کودک را جذب کند و هم در کنار بازی و تحرک، کودک را با مهارتی آشنا می­سازد و تحلیل کردن و تفکر را به او می­آموزد. پس اگر مخاطب مبلغی کودکان باشند باید از زبان بازی و کارهای فکری هماهنگ با سن مخاطب استفاده کند تا اثر پیامش بیشتر و مناسب باشد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.