چگونه صبر کنیم؟قسمت 4

پیوند: http://valiasr.whc.ir/

بسمه تعالی

سلام دوستان، بحث در مورد صبر کردن خیلی خوشایند نیست انسان عجول آفریده شده است

« ان الانسان خلق هلوعا»( سوره معارج، آیه ۱۹)

در مسیر زندگی می‌خواهد هر چه به ذهنش می‌رسد سریع بیابد، و در این راستا مطالب گروه‌های معنویت‌گرا هم مزید بر علت می‌شود؛

خیلی مهم است که بدانیم چه چیزی در خلال سخنرانی‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها و… به خورد ما داده می‌شود که ما با تمام وجود آن‌ها را دوست داریم و می‌خواهیم آن‌ها را بدست بیاوریم ولی در طول زمان وقتی مدت‌ها مطابق آن عمل کردیم و به نتیجه نرسیدیم ناراحت و مغموم به چه کنم چه کنم می‌افتیم، همه چیز برایمان تیره و تار می‌شود، دچار احساس ناامنی می‌شویم و حیران و سرگردان این طرف و آن طرف را نگاه می‌کنیم که آیا کسی هست کمک کند!!!

یکی از آن فکرهای ابتدا خوشایند اما بعدا زجر آور قانون جذب است که خیلی مشهور است، در این قانون انسان باید هر آنچه که می‌خواهد در ذهن خود به تصویر بکشد و به هیچ عنوان فکر این را نباید در ذهن خود خطور دهد که نکند نشود زیرا همین خطور باعث می‌شود که به خواسته‌اش نرسد. قانون جذب می‌گوید تو در تخیل خود هر آنچه که می‌خواهی به تصویر بکش، دائما مدام به خواسته‌ات فکر کن و این تصور تو نیرویی دارد که آنچه تو می‌خواهی برایت به ارمغان می‌آورد.

ظاهر این گفتار زیبا و دلنشین است اما نمی‌دانم چند نفر این را امتحان کردند و به نتیجه نرسیدند!! فقط یک مدتی سرگرم بودند ولی چه فایده که آخرش حوصله‌ی آدم سر می‌رود ومأیوس که ای بابا من تنها هستم و همه چیز بر علیه من، هیچ یاوری نیست!!!

می‌خواهم رازی را برایتان بازگو کنم بین خودمان بماند این را من نگفته‌ام آیه‌ی قران است که وقتی مثل شما این حرف‌های قشنگ را عمل می‌کردم و به نتیجه نمی‌رسیدم دستم را گرفت و از آن همه رنج نجاتم داد؛

آیه در سوره‌ی اسرا است

«من کان یرید العاجله عجلنا له فیها ما نشاء …۱۸ و من اراد الاخره و سعی لها سعیها و هو مؤمن…۱۹ کلآ نمد هؤلاء و هؤلاء…۲۰»

( هرکس بهره‌ی زندگی دنیای زودگذر را بخواهد بی هیچ تأخیری به او می‌دهیم آنچه ما می‌خواهیم ـ البته اینجا توضیحی لازم است که خدا هر آنچه شخص می‌خواهد را می‌دهد یا آنچه خود می‌خواهد توضیح این مطلب را در نوشتاری جداگانه ان شاء الله خدمتتان عرض می‌کنم ـ و هر کس زندگی آخرت را بخواهد و برای آن تلاش درخور آن کند و ایمان داشته باشد… هر دو گروه هم دنیاطلبان و هم آخرت‌طلبان را از عطای پروردگارت مدد می‌رسانیم…).

این اصل مطلب است برای صبر کردن اول باید بدانیم که چه می‌خواهیم، دنیا یا آخرت، هر دو با هم نمی‌شود، باید موضع خود را مشخص کنیم و برای خواسته‌ی خود تلاش کنیم.
دوستان خوبم ادامه بحث در نوبتی دیگر.

hamtaname.com

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.