چگونه می¬توان خشم خود را کنترل کرد؟

یکی از مواردی که باعث می¬شود انسان تسلط بر خود را از دست بدهد و عصبانی شود، توجه کردن به گذشته، آینده و نظر دیگران است. انسان با توجه به گذشته دچار ایکاش¬ها و حسرت می¬شود، که اگر این اتفاق نمی¬افتاد شاید زندگی من طور دیگری می¬شد، این مشکلات حل می¬شد و شاید مسیر زندگی بهتر پیش می¬آمد. توجه به آینده نیز انسان را دچار آرزوهای طولانی می¬گرداند و در بیشتر مواقع آرزوها باعث می¬شود زمان حال و کاری که باید انجام شود از دست برود؛ آرزوها انسان را دچار خیال پردازی می¬کند و باعث می¬شود مسائل را با توهم خوب بودن و یا بد بودن بسنجد، با توهم، نه با واقعیت موجود هر چیز! پس انسان از واقعیت دور می¬شود و این اول فشارهای روحی و ناسازگاری می¬گردد

و اما توجه به دیگران از نظر اینکه نظر دیگران چگونه است؟

آیا من را می¬پذیرند یا نه، من باید از همه بهتر باشم؟

من باید از هر چیزی کامل¬ترین را دارا باشم و… در هر حال در بیشتر مواقع توجه به دیگران و جلب نظر آن¬ها انسان را دچار آشفتگی¬های رفتاری می¬کند! از یکطرف به خواسته¬ها و علایق خود توجه دارد و از طرف دیگر نظر دیگران مهم است! و گهگاه این دو با هم تضاد و یا تناقض پیدا می¬کند و این انسان بی¬نوا است که حیران می-شود و دچار چه کنم چه کنم می¬گردد؛ ترس از نرسیدن به خواسته¬ها و از دست رفتن شرایط باعث غضب و عصبانیت می¬شود.
درمان این موجب از غضب توکل به خداوند و اعتماد به قدرت و حکمت الهی و در حال زندگی کردن است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.