کلام امیرعلیه السلام:شرح خطبه23

خطبه 23: محمد دشتی ص 47

….از خدا در آن چه اعلام خطر کرده است برحذر باشید! از خدا آنگونه بترسید که نیازی به عذرخواهی نداشته باشید!عمل نیک انجام دهید بدون آن که به ریا و خودنمایی مبتلا شوید؛ زیرا هر کس، کاری برای غیر خدا انجام دهد، خدا او را به همان غیر، واگذارد.

    در زندگی انسانی مشکلات زیادی پدید می­آید، سختی­ها و فشارهای لاینحلی که انسان را بر سر دوراهی­های جانگداز قرار می­هد؛ راه تشخیص را برای انسان مکدر می­کند و درست و غلط را برای انسان مشتبه می­گرداند؛ آیا راه حلی هست تا در خلال این سرگشتگی­های پیچ در پیچ بتوان راه صحیح را پیمود و به نتیجه­ای درست دست پیدا کرد تا آخرتمان بیمه گردد؟

    پاسخ مثبت است! کلام مولی الموحدین گویای این مطلب است که حرام­های الهی را بزرگ شمارید و از آن­ها دوری کنید.به نحوی خود را کنترل کنید و عمل انجام دهید که بعدآ نیازی به عذرخواهی کردن نداشته باشید. سعی نمایید به نحوی توحید را در زندگی خود پیاده نمایید که دچار توجه به دیگران نشوید و نیازمند خودنمایی و فقیر و حقیر جلب توجه دیگران نباشید!دوستان میزان و امام متقین می­فرماید کاری که برای غیر خدا انجام شود راهی به فلاح و رشد و رستگاری ندارد.           

ناهید سلیمانی مقدم معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج)  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.