عرفان اسلامی

 

   یکی از جذاب­ترین مسائلی که جامعه­ی امروز را درگیر خود کرده و مردم به خصوص جوان­ها را به آن متمایل نموده مسأله­ی عرفان است. عرفان یادآور آرامش و خلسه و قدرت و راز آلود بودن و ارتباط برقرار کردن با غیب و تأثیر گذاشتن بر امورات مادی است! اینطور در ذهن­ها جای گرفته است که عارف کسی است که ذهن خوانی دارد از غیب خبر می­دهد راه حل­های مشکلات را می­داند و قدرت کنترل خودو دیگران را دارد!!!

    عرفان از ماده عرف به معنای شناخت است.

کوتاه سخن اگر می­خواهیم در باره عارف صحبت کنیم باید بدانیم این شخص عارف شناخت در مورد چه چیزی دارد؟

منظور از عرفان در اینجا شناخت غیب است و غیب را به دو دسته­ی غیبی که ارتباط انسان را با عالم عقل و فرشته­ها و خدا باز می­کند و دسته­ی دیگر غیبی که سیاه است و ارتباط انسان را با عالم شیاطین و جن باز می­نماید.چیزی که خیلی خطرناک است و باید در باره­ی مسأله­ی عرفان به آن توجه کرد بیان افراد مختلف است متاسفانه به اسم ارتباط با خدا مطالبی گفته می­شود که که ارتباط انسان را با عالم شیاطین برقرار می­کند. پناه به خدا می­بریم از افتادن در دام دغل بازانی که از جهالت و پاکی انسان­ها استفاده می­کنند برای رسیدن به مقاصد شوم خود و تسلط پیدا کردن بر جهان ، قصد بر آن است که شاخصه­های عرفان صحیح بیان شود تا یک میزانی برای رسیدن شناخت خدا پیدا شود.   

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.