عمل در نهایت دقت و اتقان

اسلام مسلمان سست را نمی­ پذیرد

                            ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین

                          و سست نشوید! و غمگین نگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید. آل عمران/139

به سیره نبوی صلی الله علیه و اله که می­نگریم همه­ کارها دقیق و حساب شده است، با برنامه و هدفمند؛ هر چه در زندگی ائمه علیهم السلام می­گردیم چیزی پیدا نمی­شود که کاری را بخواهند انجام بدهند، یا کاری را باید انجام می­دادند ولی به جای عمل دست به دعا بردارند و یا کار را به شخص دیگری محول کنند یا کاری را که باید مفصل و تحقیقی و  با برنامه انجام شود خیلی مختصر و ساده به اصطلاح سرد و دل سیری انجام دهند!!!

چیزی که به عنوان یک سیره­ عملی در اختیار ما قرار گرفته است عملی در نهایت دقت و اتقان است.

    چه می­شود که در جامعه­ اسلامی تلاش کردن به کاری مذموم بدل می­شود؟

و سست کار کردن زرنگی! چه می­شود که اگر کسی درست و دقیق کار کند انگ خود شیرین کردن را باید به جان بپذیرد!

چه می­شود که اگر کسی دلسوزانه و فعال کار کند به پیش فعال،که نوعی بیماری است متصف می­گردد!

جامعه­ ما را چه می­شود بر کدام الگو رفتار می­کند؟!

تابع کدام قانون است؟!

اگر نظم و پیگیری و همه چیز سر جای خودش بودن در دنیا خیلی به چشم می­آید و مورد قبول است! چرا وقتی بعضی از دوستان پر گله که در ایران نمی­توانند زندگی کنند و خارج را مأمن امنی برای زندگی خوب، آرام و محترمانه می­دانند؛ تا وقتی در ایران هستند به دلیل بد بودن اوضاع، کار نکردن و بد کار کردن ایرانی­ها، دل کنده بودن از زندگی در ایران، کارهای محوله را بی انگیزه و باری به هر جهت انجام می­دهند و اینطور توجیه می­کنند که ای بابا هر چقدر هم کار را درست انجام دهی چیزی تغییر نمی­کند!

باید گفت: دوستان عزیز و گرامی!

داد از غم تنهایی             وقت است که باز آیی

نگوییم رفتیم دیار کفر مسلمان ندیدیم اما اسلام را دیدیم!

    دوستان  و هموطنان گرامی! اگر اسلام دستوراتی برای زندگی آرام و سالم و عادلانه داده است که داده است! و اگر اسلام ادعای راهنمایی برای به کمال رسیدن انسان را داده است که داده است! پس برای امتحان هم که شده بهتر نیست که مرغ همسایه غاز نشود!سر به جیب خود کرده آنچه خود داریم را از دین و سنت و فرهنگ توجه کرده و لختی در آن درنگ نموده و کار را آنطور که دستور داده ­اند انجام دهیم!

    قرآن می­فرماید:سست نشوید،غمگین نگردید! پس جای تفکر و تأمل دارد که دلائل سستی را جویا شویم و به هر قیمتی که شده کارهایی که به ما محول گردیده است را محکم و قاطع انجام دهیم. خود را اصلاح کنیم چرا که

«لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم(رعد/11)(خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی­دهد مگر آنچه را در خودشان است تغییر دهند!)

جالب است که نتیجه­ درست عمل کردن همانی است که ما را شیفته­ کشورهای دیگر کرده است!!! خب ما هم کار خودمان را درست کنیم نتیجه جالب است به جای آنکه آنجا برویم و مانند آن­ها به جبر محیط، کار را درست و محکم و پیگیر انجام دهیم! همین جا در وطن مألوف خود با آرامش کار را درست کنیم تا به جای اینکه ما حسرت دیگران را بخوریم دیگران متوجه ما باشند و از ما یاد بگیرند و ما هم سر بلند با صدایی بلند بگوییم از اسلام آموخته­ ایم! 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.