نکاتی در باره تبلیغ:

تبلیغ هم خانواده­ی ابلاغ است،ابلاغ به معنای رساندن پیام دیگری است.پس در رساندن پیام امانتداری رأس کار می­شود؛ همچنین در پیام رسانی، منویات، خصوصیات و نوع تفکرات شخصی که پیام از جانب او می­رسدرا کاملا هماهنگ باید به مخاطب منتقل شود.

مسأله­ی تبلیغ در اسلام به معنای این است که مبلغ پیام خدا، پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم و شرع را به مردم برساند.با کمی دقت در معنای تبلیغ بار سنگینی که به دو مبلغ می­آید معلوم می­گردد؛ پیامبر صلی الله علیه واله از لحاظ خلق بالاترین اخلاق را داشتند که «انک لعلی خلق عظیم»(قلم/4).

چند سؤال مطرح می­شود:

آیا نباید هنگام تبلیغ کردن مخاطب به یاد پیامبر صلی الله علیه و اله بیافتد؟

آیا تبلیغ نباید مخاطب را به فکرکردن و تحلیل کردن مسائل ترغیب نماید؟

آیا تبلیغ نباید از روی عقل و مطابق قرآن، شرع و سیره­ی اهل بیت علیهم السلام باشد؟

    پس با دقت به نوع تبلیغی که هست و نوع تبلیغی که باید باشد باید یک بازنگری بر روند تبلیغ صورت بگیرد تا در آینده شاهد انتقال مطالب به بهترین و مؤثرترین وجه باشیم.  

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.